Als ik een pizza in de oven doe dan is de pizza snel koud wat kan ik hier tegen doen? Ik bereid het volgens de verpakking.

Ik doe alles goed, toch word de pizza heel snel koud wat kan ik hier tegen doen?

Ik heb een elektrische oven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.9K

Het beste antwoord

Als de door-en doorverwarmde pizza te snel afkoelt zal je hem sneller moeten opeten. Een voorverwarmd bord helpt ook om de pizza iets langer warm te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Eerst 2 minuutjes in de magnetron, zodattie van binnen al goed warm wordt, daarna afbakken volgens de gebruiksaanwijzing.
12 jaar geleden
je kan hem in 2 x de helft bakken, na (vanuit gaan dat de pizza 15 min.moet bakken) 7min. de 2 helft erbij in doen zo heb je de 2e helft ook nog warm, anders is alleen snel eten de oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke oven is anders, en de baktijd kan verschillen. Misschien heb jij een oven die wat langzamer is. Dan kan het zijn dat het binnenste van de pizza nog niet goed warm is. Als je de pizza dan uit de oven haalt, verdeelt de warmte van de buitenkant zich over de hele pizza, waardoor hij als geheel kouder wordt.

Je kunt twee dingen doen:
- de temperatuur wat verhogen
- de baktijd wat verlengen

Probeer het gewoon eens, en houd de pizza goed in de gaten. Hij moet niet te zwart worden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de pizza zo snel koud wordt ligt niet aan je oven of werkwijze, maar aan de dikte van de pizza en vaak ook het lage vochtgehalte.
Maak je zelf een pizza met vers deeg en verse groenten, dan zul je merken dat deze beduidend langer warm blijft, omdat die vaak dikker en vooral ook vochtiger is.

De enige manier om te zorgen dat hij niet zo snel afkoelt, is hem serveren op een heet bord (dat je hebt meeverwarmd in de oven of even nat in de magnetron hebt gezet). Ben je echt een heel trage eter, verwarm je pizza dan in delen, of bewaar de delen die je niet binnen 5 minuten opeet in een gesloten (plastic) schaal die je kunt afdekken. Pas daar wel mee op, want de pizza wordt er niet altijd lekkerder van.

Heter of langer bakken heeft absoluut geen effect ; eerder wordt de pizza dan nog droger - en dus sneller koud - of hij verbrand, en dan is-ie helemaal niet meer te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bak de pizza af op een vel bakpapier en zet hem daarna op een dikke krant, met bovenop de pizza een vel aluminiumfolie.
Kan ook nog zijn dat de thermostaat van de oven niet erg zuiver is.
12 jaar geleden
Pizza wórdt gewoon snel koud, dat ligt niet aan je oven of je manier van bakken.
Het enige wat je kunt doen is
- isoleren (bv aluminiumfolie)
of
- warmte blijven toevoegen (bv de helft in de uitgeschakelde oven laten staan)